FERIE ZIMOWE 2023 w Świetlicy „Pod Aniołem”

13-24 lutego 2023 roku

Tydzień 1.

Dzień pierwszy 13 lutego 2023 r. – poniedziałek

• Trampoliny - HAGAR 646
  • Zajęcia artystyczne w ArtLabie – ceramika cz.1 lepienie.

Ferie zimowe 2023 r. w  Świetlicy „pod Aniołem” rozpoczęliśmy skocznie, szaloną zabawą w Hangarze 646.  Krótkie szkolenie na temat bezpieczeństwa i rozgrzewka z trenerem, a potem skoki, zjeżdżalnie i tory przeszkód, gry zręcznościowe, co kto lubi. Zmęczeni, ale szczęśliwi zjedliśmy drugie śniadanie przygotowane przez rodziców. Pani Ania przeprowadziła pogadankę na temat bezpieczeństwa podczas zajęć, spacerów po mieście oraz w środkach transportu publicznego. Następnie autobusem miejskim pojechaliśmy do  Centrum Wspierania Rodzin "Rodzinna Warszawa". Tam jak ludzie pierwotni wyrabialiśmy naczynia z gliny. Były kubeczki z uszkiem i bez uszka, miseczki różnego kształtu. Niestety nie mogliśmy ich zabrać ze sobą, ponieważ schną i czekają aż je pięknie pomalujemy.

Dzień drugi 14 lutego 2023 r. – wtorek

• Basen „Polonez”
  • Lekcja „Muzealny Detektyw” w Muzeum Warszawy

Drugi dzień ferii rozpoczęliśmy kąpielą w basenie „Polonez”.  Zabawy w wodzie były fajne, ale największym powodzeniem cieszyły się zjazdy w rurze. Początkowo był strach w oczach, ale potem pozytywne emocje brały górę. Po wyjściu z basenu rzuciliśmy się na kanapki, a gdy odzyskaliśmy siłę udaliśmy się metrem na Lekcję „Muzealny Detektyw”* w Muzeum Warszawy.  Dowiedzieliśmy się, ile tajemnic kryją mury warszawskich kamienic. Przewodniczka przygotowała dla nas różne zadania i zagadki. Otrzymaliśmy woreczki z tajemniczymi przedmiotami i jak prawdziwi detektywi ruszyliśmy na poszukiwanie tych przedmiotów.  Aby je odgadnąć, trzeba wyostrzyć wszystkie zmysły, ale przed naszym bystrym okiem nie umknął żaden szczegół. Odkryliśmy archiwalne naczynia, ukrytą Syrenkę  warszawską i srebrne naczynia użytkowe. Zmęczeni i bogatsi o nowa wiedzę wróciliśmy do świetlicy. Pani Teresa nie zapomniała o Walentynkach i każdy dostał kolorowe serduszko i coś słodkiego.

Dzień trzeci 15 lutego 2023 r. – środa

Zajęcia artystyczne w ArtLabie :

• Malowanie płóciennych woreczków
  • Wykonywanie  przypinek

Środa była dniem odpoczynku. Spędziliśmy ją w Centrum Wspierania Rodzin "Rodzinna Warszawa”. W ArtLabie mieliśmy dwa warsztaty. Zaraz po przyjściu otrzymaliśmy lniane woreczki, farby do malowania na tkaninie, mazaki i kredki. Wszyscy jednak wybrali farby. Powstały bardzo ciekawe wzory, które po wysuszeniu i przeprasowaniu nadawały się do codziennego użytku. Następnie rysowaliśmy, ale na papierze. Symbole, imiona oraz ważne dla nas znaki rozpoznawcze pani instruktor sprawnie zamknęła w metalowe przypinki. Około godz.15.00 wróciliśmy do świetlicy, gdzie czekali na nas rodzice.

Dzień czwarty 16 lutego 2023 r. – czwartek

Pokaz filmu w „Kinie Raj”

Muzeum Warszawskiej Pragi „Praska garderoba”

Dzisiaj sala teatralna zamieniła się w salę kinową. Na wielkim ekranie został wyświetlony film „Asterix i Obelix – 12 prac”. Oczywiście, jeśli kino, to był dla każdego widza ciepły popcorn.

Ten czwartek był wyjątkowy, bo to „Tłusty czwartek”. Były, więc pączki, kanapki, herbata i soczek. Najedzeni i zadowolenie udaliśmy się do Muzeum Warszawskiej Pragi na lekcję „Praska Garderoba”. Dużym zainteresowaniem cieszyła się makieta starodawnej Pragi, wyszukiwali znajomych obiektów, a następnie szukali na zdjęciach strojów z dawnych lat. Opisywali je oraz zgadywali jaki zawód reprezentują.  Z Przewodnikiem rozmawialiśmy o praskiej mieszance stylów i form, obecnych na malowniczym Bazarze Różyckiego, czy w eleganckim atelier projektantki mody.

Pani przewodnik przybliżyła nam etapy tworzenia strojów. Wspólnie zaprojektowaliśmy wymarzony ubiór, który najlepiej opisuje naszą osobowość. Wykonane prace zabraliśmy do świetlicy gdzie została zrobiona wystawa.

Dzień piąty 17 lutego 2023 r. – piątek

Zamek Królewski - „Na tropie zamkowych zwierząt”

Kręgle w klubie 7clab,

Zamek Królewski  w Warszawie jest miejscem niezwykłym. Odwiedziliśmy go w piątek. Odbyły się tam bardzo nietypowe zajęcia - „Na tropie zamkowych zwierząt”.

Spacerowaliśmy po komnatach zamkowych. Wielkie malowidła, tkaniny, zegary i rzeźby były pretekstem do poznania ciekawych historii. Rozpoznawaliśmy na portretach królów Polski miedzy innymi Bolesława Chrobrego, Kazimierza Wielkiego, Zygmunta III Wazę oraz Stanisława Augusta. Z zainteresowaniem oglądaliśmy kolejne apartamenty królewskie zaglądaliśmy do kominków, a nawet na leżąco podziwialiśmy freski sufitowe. Uparcie tropiliśmy zamkowe zwierzęta. Pani przewodnik bardzo ciekawie wprowadziła nas w historię zamku i pokazała że królowie też kochali zwierzęta. Między innymi dowiedzieliśmy się, jakiej rasy był królewski piesek Kopek, co wspólnego z zegarem ma wąż oraz jakie zwierzęta kryją się w królewskich herbach. Wspaniała pani przewodnik wręczyła nam korony, które w świetlicy pięknie ozdobimy. Oczywiście nie zapomnieliśmy o wspólnych zdjęciach w apartamentach królewskich oraz na pożegnanie z panią przewodnik.

O godzinie 12.00 Uczestniczyliśmy w odprawie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Naszą wiedze historyczną wzbogaciliśmy spacerując po Placu Piłsudskiego. Nasi opiekunowie p. Teresa i p. Ania przybliżyły nam historię tego miejsca. Dowiedzieliśmy się, co kryją urny Grobu. Odczytaliśmy miejsca walk umieszczone na kolumnach. Zatrzymaliśmy się przy pomnikach Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, Józefa Piłsudskiego i przy Pomniku Smoleńskim.

Po takiej uczcie duchowej udaliśmy się na kręgle.  Podzieleni na grupy wiekowe doskonaliliśmy technikę rzutu kulą. Wyniki były coraz lepsze. Zadowoleni zakończyliśmy pierwszy tydzień ferii.