W dniach 23 – 24 kwietnia uczestnicy zajęć Świetlicy „Pod Aniołem” oraz aktorzy Teatru „Raj” wraz z członkami swoich rodzin (łącznie 35 osób) wyjechali na wspólną wycieczkę do Białowieży w ramach projektu Lokalny System Wsparcia na Targówku Mieszkaniowym, a także dzięki niezastąpionej p. Teresie oraz p. Agnieszce, które w najdrobniejszym szczególe zadbały o to, by wszyscy czuli się dobrze, mogli odpocząć a przy okazji odwiedzić ciekawe miejsca i dowiedzieć się wielu nowych rzeczy.

Wiosenna, rodząca się do życia Puszcza Białowieska zachwyciła wszystkich całym swym bogactwem fauny i flory. Podczas sobotniego spaceru i wycieczki do Rezerwatu Pokazowego Białowieskiego Parku Narodowego pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o życiu puszczy, pokazywał niesamowite miejsca i rzadko spotykane gatunki zwierząt (żubry, żubronie i inne zwierzęta leśne) oraz roślin (była np. możliwość powąchania czosnku niedźwiedziego). Wieczorem był czas zabaw przy ognisku, wspólnego biesiadowania oraz rozgrywek sportowych na terenie ośrodka w Siemianówce. Nie zabrakło oczywiście kiełbasek i innych ogniskowych przysmaków. Po nocy pełnej wrażeń (jak to na wycieczce J) wzięliśmy udział w niedzielnej mszy świętej w Narewce, po której ćwiczyliśmy się w obsłudze kompasu i mapy podczas marszu na orientację. Zabawa była przednia i choć orientacja niektórych grup jeszcze wymaga trochę treningu, ostatecznie wszyscy dotarli do mety szczęśliwi i zadowoleni.

Wycieczka była bardzo udana. Dobrze jest wyrwać się z miasta, by w gronie rodziny, przyjaciół i znajomych wspólnie cieszyć się pięknem przyrody, chłonąć pełną piersią świeże powietrze, przy okazji czegoś się dowiedzieć, a przede wszystkim oderwać się od codzienności i odpocząć. Okazuje się bowiem, że po takim aktywnym weekendzie można być bardziej wypoczętym niż po kilku dniach „nicnierobienia”. Oby jak najwięcej takich przyjemnych aktywności, w takich okolicznościach przyrody i w takim towarzystwie!

Poniżej zamieszczamy zdjęcia i kilka wypowiedzi uczestników wyjazdu, które najlepiej oddają klimat wycieczki:

To był kolejny bardzo udany wyjazd. Super wycieczki do rezerwatu zwierząt i rezerwatu ścisłego, piękna cerkiew prawosławna i fantastyczne emocje w trakcie marszu na orientację.

Bardzo fajne było także wieczorne ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski. Bardzo mi smakowały. Lubimy wycieczki organizowane przez p. Agnieszkę.

Aleksandra Kordek z mamą

Wycieczka bardzo mi się podobała. Szczególnie to, kiedy była zabawa z kompasem. Wszystko po trochu mi się podobało, a zwłaszcza ognisko z gorącymi kiełbaskami i to, że mogłam poszpanować troszkę swoimi świecącymi butami.

Na tej wycieczce było bardzo fajnie. Najfajniejsze były żubry i sarny, potem wilk. Podobał mi się też nasz hotel i ognisko. Wiktoria Sobecka

Wycieczka była fajna. Najbardziej mi się podobał rajd. Czekam na kolejne wycieczki J

Bardzo mi się podobało zwiedzanie rezerwatu przyrody, widoczki z tarasów (wieży) widokowych. Ogólnie wycieczka mi się podobała i było bardzo ciekawie.

Natalia Sawicka

Podobały mi się widoki i zwierzątka, noclegi i piesek, a także marsz na orientację.

Ola Maciejewska

Bardzo dobrze zorganizowana wycieczka, ciekawy program, bardzo dobrzy przewodnicy, świetne miejsce noclegowe. Świetne wyczucie czasu – mądrze zaplanowany wyjazd, gdzie zwiedzanie, zabawa i czas wolny były przyjemnością. Cudowne ognisko! Szkoda tylko, że tak szybko minęła ta piękna przygoda!! Było po prostu pięknie, bardzo dziękuje organizatorom za weekend pełen wrażeń.

Bardzo mi się podobała wycieczka do Białowieży. Najbardziej podobały mi się zabawy w terenie. Zobaczyłam dużo zwierząt. Bardzo smakowały mi kiełbaski z ogniska. Chciałabym tu wrócić – przyjechać za rok.

Wycieczka była bardzo fajna, Najbardziej podobały mi się zajęcia z czasem i kompasem, ponieważ było dużo zagadek i moja grupa się zgubiła (przy tym było dużo śmiechuJ). Także podobało mi się ognisko i ośrodek, w którym było dużo miejsca na bieganie i uprawianie sportu.

Basia i Agnieszka Mroziewicz

W ośrodku najbardziej mi się podobał pies o imieniu Rekin. W rezerwacie nazwałem dziki –włochatymi świniami.

Mati Muszel

Co mi się podobało? – zwiedzanie lasu, opowiadanie o lesie, ognisko, gra terenowa, pies Rekin, bociany, spacery i zoo.

Na wycieczce najbardziej podobał mi się Białowieski Park Narodowy. Wszystkie zwierzęta, a najbardziej żubry. Fajne było też ognisko i rajd po lesie. Cała wycieczka była ciekawa i bardzo pouczająca.

Bardzo nam się podobała wycieczka. W pierwszej kolejności rezerwat zwierząt – żubry były dostojne i fajne. Ognisko było rewelacyjne – pyszne kiełbaski. Wycieczka z kompasem – nasza nowa pasja. Świetna organizacja – świetni uczestnicy.

Michał i Hanka Kasprzak.

Podobały mi się żubry i mieszany gatunek krowy z żubrem. Bardzo mi się podobała wycieczka, choć się zgubiliśmy i byliśmy blisko granicy białoruskiej.

Podobały mi się: żubry, bo było ich dużo, zabawa w lesie i nagroda – czekolada, dziki, bo mogłam im robić zdjęcia, spacer i bociany, bo mogły lecieć , a my patrzyliśmy.

Podobały mi się: żubry, latanie bocianów , konie, szukanie czekolady w lesie, zgadywanie zagadek, jelenie, ognisko, podobało mi się jak patrzyliśmy na zwierzęta.

Z ośrodka podobał mi się pies o imieniu Rekin. Ten pies bardzo mnie polubił. Na ognisku miał ucztę. W rezerwacie najbardziej podobały mi się królowie puszczy, czyli żubry. Na drugim miejscu podobały mi się konie. Na trzecim miejscu inne zwierzęta, a najbardziej łosie. Ogólnie wszystko mi się podobało. Z roślin podobał mi się czosnek niedźwiedzi.

Maja

Bardzo się zadziwiłem, dlaczego żubry nie atakowały mnie, gdy podchodziłem do ogrodzenia. Bardzo mi się podobał ośrodek, bo mogłem zbierać krzemienie. Podobał mi się Rekin.

Kostek

Podczas naszej wycieczki w kwietniu zwiedzaliśmy Rezerwat Pokazowy w Białowieży. Obserwowaliśmy żubry, jelenie, żbiki, dziki, wilki i tarpany. Po pysznym obiedzie wędrowaliśmy po Parku Narodowym, szukając zwierząt. Udało nam się podejrzeć pracę dzięcioła i zrobić mu kilka zdjęć. Nauczyliśmy się rozpoznawać różne drzewa po ich korze np.: dęby, lipy, wiązy. Pan przewodnik pokazał nam zawilce białe, czosnek niedźwiedzi, zawilec żółty. W puszczy było wspaniale, wiosennie, wszystko rosło i kwitły kwiaty. Widzieliśmy wielkie stare drzewa, które miały 120, 250, a nawet 400 lat. Wieczorem na ognisku piekliśmy pyszne kiełbaski i rozegraliśmy wspaniały mecz piłki nożnej, który oczywiście wygraliśmy. Było wspaniale! JJJ Szkoda że tylko 2 dni L

Mieszkowscy

Wycieczka bardzo mi się podobała. Wszystkie wycieczki, jakie były organizowane przez panią Teresę, były super. Najbardziej mi się podobało ognisko i zabawa w lesie z kompasem. Na ognisku piekliśmy kiełbaski i graliśmy wszyscy w piłkę nożną. Myślałam, że jem rosół z żubra, ale jadłam zwykły rosół. Nie podobało mi się, że musiałam być z małymi dziećmi w pokoju. One cały czas płaczą, a ja nie mogłam iść spać , jak pojadę gdzieś indziej, nie chcę być z małym dzieckiem.

Bardzo lubię wycieczki organizowane przez „Teatr Raj” i Panią Agnieszkę Mroziewicz. Białowieża zachwyciła nas swoją piękną architekturą zieleni oraz niesamowitą roślinnością. Dzięki pani przewodnik mogliśmy odkryć wiele tajemnic tego czarującego miejsca. Potem wspólne ognisko, śmiechy, żarty i wygłupy. Nocne pogaduchy, wspólne przygotowywanie jedzenia… Życzliwość dzieci i zrozumienie dorosłych. Możliwość poznania samego siebie w sytuacjach do tej pory nieprzeżywanych. Gra terenowa, czosnek niedźwiedzi, wspólne łzy ze śmiechu. Cudnie, pięknie, na zawsze w pamięci.

Piotrowskie

23-24.04.2016r. na wycieczce w Białowieży byliśmy

i piękną przyrodę podziwialiśmy.

P. Agnieszka cały pobyt zaplanowała,

o najdrobniejszym szczególe nie zapomniała.

W Rezerwacie zwierzęta oglądaliśmy,

A od p. przewodnik wiele ciekawych rzeczy o nich się dowiedzieliśmy.

Żubry, żubronie, sarny i konie, wilk, ryś, dzik,

to ssaki, o których dużo wiemy już dziś.

W Puszczy Białowieskiej spacerowaliśmy,

Florą i fauną się zachwycaliśmy.

Dowiedzieliśmy się o wzajemnej zależności

świata roślin i zwierząt. Owady – ptaki –płazy –ssaki,

i mszaki – porosty, drzewa i kwiaty,

jaki świat puszczy jest bogaty.

Pod koniec dnia, nóg już nie czujemy,

ale ogniska i zabaw na świeżym powietrzu w Siemianówce nie zapomnimy.

Drugi dzień Mszą Św. w Narewce rozpoczęliśmy,

A potem w Marszu na Orientację uczestniczyliśmy.

Byliśmy na grupy podzieleni i do rozwiązywania zadań dobrze wyposażeni.

Nim na trasę ruszyliśmy, krótki kurs z korzystania z kompasu i mapy odbyliśmy.

Kurs był krótki, a efekt taki, że na trasie źle były odczytane znaki.

Grupa trasę zmieniła i trochę ją wydłużyła.

W pewnym momencie marszu wszyscy się zorientowali

i o pomoc zawołali.

Wiele śmiechu i żartów było,

Ale dobrze się skończyło.

Do mety w Gruszkach wszyscy dotarli,

i od organizatorów nagrody i dyplomy odebrali,

Była to wycieczka bardzo dobrze zorganizowana