W sobotę 11 maja br. grupa rodziców i dzieci ze Świetlicy "pod Aniołem" wraz z rodzicami wyruszyła na podbój Mazowsza i okolic. Naszą wyprawę zaczęliśmy od udziału we Mszy św. w parafii Św. Marka Ewangelisty . Potem zaś bez problemów dotarliśmy do Maciejowic, gdzie mogliśmy zanurzyć się w szczegółach ostatniej przegranej przez Polaków bitwy I Rzeczypospolitej. Poznaliśmy też bliżej postać Naczelnika Tadeusza Kościuszki. Stamtąd pojechaliśmy do Woli Okrzejskiej, miejsca urodzenia naszego wspaniałego pisarza, pierwszego Polaka Noblisty - Henryka Sienkiewicza. Weszliśmy też na, znajdujący sie w Okrzei, Kopiec Sienkiewicza. Nasyciwszy się historią pojechaliśmy dalej w kierunku ośrodka Emaus w Białobrzegach. Po zakwaterowaniu nasze dzieci natychmiast pobiegły na plac zabaw i do miejscowych zwierzątek. Dorośli natomiast zajęli się przygotowaniem ogniska i posiłku. Atmosfera podczas pieczenia kiełbasek była rodzinna i bardzo sympatyczna:-)

Następnego dnia po śniadaniu nasza grupa uczestniczyła we Mszy św . odprawianej w Kaplicy na terenie ośrodka. Nasza młodzież przygotowała oprawę muzyczną, a dwie mamy przygotowały czytania liturgiczne. Po Mszy św. czekała nas spora atrakcja - spływ kajakowy po rzece Pilicy. Pogoda nam dopisała. Na czas spływu było ciepło i słonecznie. Pokonanie 8 km zajęło naszej grupie 1 h i 15 min. Wszystkim szczęśliwie udało się przybić do brzegu . Niektórzy po raz pierwszy płynęli kajakami, ale dla wszystkich bez wyjątku było to niezapomniane przeżycie:-).

Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do ośrodka na obiad ,aby następnie z żalem opuścić gościnne progi Emaus i wyruszyć w drogę powrotną do Warszawy. Zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w Warce na starym cmentarzu ,aby podać hołd  bohaterowi Powstania Listopadowego, Piotrowi Wysockiemu.
Następnie bez przeszkód ani korków przyjechalismy o planowanej godzinie do Warszawy:-) Wszyscy uczestnicy zgodnie uznali wycieczkę za bardzo udaną. Czuliśmy się jak w jednej wielkiej rodzinie. Zarówno dzieci jak i dorośli bez przeszkód integrowali się, dbali o siebie.     I wszyscy bez wyjątku wyrazili chęć uczestnictwa w kolejnym wyjeździe:-).

Serdeczne podziękowania dla organizatorów wycieczki!

Wspomnienia z wycieczki

Wspaniała wycieczka integracyjna -rodzinnie i wspólnotowo. Modlitwa i zwiedzanie, dwa dni pełne atrakcji -cudownie (ale mało). Muzea z przewodnikami bardzo ciekawie opowiadane. W ośrodku przyjemnie i czysto. Ognisko integracja miłe rozmowy śmiechy super jedzonko. Spływ relaksujący, rodzinny, wesoły (prosimy o więcej). Dziękujemy było wspaniale

Kroszczyńscy

Bardzo ciekawy wprowadzenia opowiadanych przez naszą niezastąpiona Agnieszkę dziękujemy że jesteś czekamy na więcej.

Wycieczka była w całości fantastyczna. Wspólnotowo i rodzinnie przeżyte dwa dni pełne atrakcji. Dzieciom oczywiście najbardziej podobał się spływ kajakowy. W muzeach bardzo ciekawe opowiadania o obu wspaniałych ludziach. Ośrodek przyjemny, spokojny i miła atmosfera. Było fantastycznie, aby więcej takich wycieczek! Bardzo dziękujemy

Szymczyki.

Na wycieczce najbardziej podobał nam się spływ kajakowy oraz wystrój restauracji Cegielnia. Miło spędziliśmy czas również w muzeum Henryka Sienkiewicza oraz na lekcji historii w muzeum Tadeusza Kościuszki. Bardzo fajne były zwierzątka w hotelu.

Sandra i Wiktoria

Na wycieczce najbardziej podobało mi się ognisko, na którym byłam mega fajna rodzinna atmosfera. Świetne było też chodzenie z ekipą na plac zabaw lub do zwierzątek (w ośrodku). Ogólnie było super i więcej takich wycieczek.

Klaudia Sowińska

Bardzo podobało nam się zwiedzanie muzeów imienia Tadeusza Kościuszki w Maciejowicach i muzeum Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej. Dobrze bawiliśmy się na ognisku oraz spływie kajakowym. Rodziny zintegrowały się. Wszystkie rodziny chciałyby wyjechać jeszcze raz na dłużej.

Na wyjeździe podobało mi się pływanie kajakiem, ośrodek, muzyka, wszystkie wyjścia. Bardzo dziękuję pani Agnieszce.

Natalia

Na naszych wycieczkach jak zawsze jest pogłębianie wiary, duchowości i zawsze idzie to w parze z poszerzaniem wiedzy patriotycznej.

Adam Maciejewski

Wycieczka była wspaniała. Dużo atrakcji, muzea i spływ kajakowy, coś dla ciała i dla ducha. Pogoda dopisała co nie było takie oczywiste wyżywienie obfite, smaczne, a dzieci jadły z apetytem.

Podobało mi się jak pływałam kajakiem. Bardzo lubię konkursy w autobusie w drodze powrotnej.

Józia

Było fajnie byliśmy w muzeum dwa razy.

Było całkiem spoko. Kajaki były najlepsze, z muzeum nic nie pamiętam oprócz trzech Maryś, ale nie narzekam.

Co mi się podobało? Wszystko

Wycieczka była bardzo owocną wycieczką, ponieważ pogoda nam dopisała. Czasu do integracji było sporo. Ciepły wieczór służył pogaduszkom. Kajaki- rewelacja.

Maciejewska

Najbardziej podobał nam się spływ kajakami. Podobało nam się muzeum Henryka Sienkiewicza oraz wspólnie spędzone chwile przy ognisku.

Podobało mi się, ale nie mam do czego się przyczepić.

Wspomnienia PSJ

Bardzo fajnie, miła atmosfera, dobry program, połączenie doznań historycznych i fizycznych. Bardzo dobra organizacja. Szkoda , że tak krótko !

W dniach 12- 13 maja 2019 uczestniczyliśmy w bardzo interesującej wycieczce weekendowej. Odwiedziliśmy muzeum Tadeusza Kościuszki w Maciejowicach i dowiedzieliśmy się, że Tadeusz uważany jest za bohatera nie tylko w Polsce, ale również w USA i na Ukrainie. Poznaliśmy nieszczęśliwą miłosną historię Tadeusza, który zakochał się w Ludwice Sosnowskiej. Niestety bardzo bogaty ojciec Ludwiki, nie zgodził się na ślub i Tadeusz został odrzucony. Zawód miłosny spowodował, że nigdy się nie ożenił i nie założył rodziny.

Następnie zwiedziliśmy muzeum naszego pierwszego noblisty Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej, gdzie urodził się i mieszkał mały Henryk. Bardzo nam się podobała woskowa figura pisarza siedzącego przy biurku i łowieckie trofea na ścianach. Wspinaliśmy się również na kopiec usypany na cześć Sienkiewicza w Okrzei. Wieczorem dobrze bawiliśmy się przy ognisku, piekliśmy kiełbaski, a chłopcy grali w piłkę nożną. Następnego dnia pani Agnieszka zorganizowała nam spływ kajakowy rzeką Pilicą. Pogoda dopisała, gdyż przygrzewało słońce, a rzeka była spokojna. Wszystkim udało się szczęśliwie dopłynąć do brzegu bez żadnej przygody. To był nasz pierwszy raz na spływie kajakowym i bardzo mam się ten sport spodobał. Bardzo dziękujemy za zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki.

Mateusz i Ania Mieszkowscy.